19:45 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
کانسپت تویوتا GR HV با تکنولوژی "لمانز" معرفی شد

1396/08/07 15:48

کانسپت تویوتا GR HV با تکنولوژی "لمانز" معرفی شد

پایگاه خبری راد: اطلاعات خودروی کانسپت تویوتا "GR HV اسپرت" که برپایه نسل فعلی تویوتا 86 توسعه پیدا کرده است، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری راد، پیش از شروع بکار نمایشگاه "توکیو 2017" برای رونمایی و نمایش خودروهای کانسپت، کمپانی خودروسازی تویوتا به طور آنلاین از یک خودروی کوپه اسپرت جدید تحت عنوان "GR HV Sport" رونمایی کرده بود که تنها به مشخصات ظاهری و خصوصیات آن پرداخته بود، اما حالا با رونمایی و نمایش این خودرو در نمایشگاه توکیو 2017، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری هم پیرامون این محصول بدست آمده است که در پایگاه خبری راد سعی داریم مروری مختصر و مفید بر روی خصوصیات آن داشته باشیم.

 

 


اولین چیزی که همین ابتدای کار در رابطه با این خودرو لازم است بدانید، این است که خودروی کانسپت تویوتا "GR HV اسپرت" برپایه نسل فعلی تویوتا 86 توسعه پیدا کرده است و می‌توانید شباهت آن را در فرم بدنه مشاهده کنید، اما در مقابل کمپانی خودروسازی تویوتا سعی کرده است که سقف اتومبیل را حذف کرده و بر روی جزییات طراحی کار کند که نتیجه آن ساخت یک خودروی کانسپت تحت عنوان "GR HV اسپرت" با تغییرات خوب ظاهری بوده است.
نکته مهم دیگر که باید در رابطه با این خودرو بدانید، استفاده از تکنولوژی "لمانز" در ساخت این اتومبیل خواهد بود که در این خصوص شرکت "THS-R" به عنوان توسعه دهنده سیستم‌های محرک هیبریدی برای ماشین‌های لمانز تویوتا، این موضوع را تایید کرده و همچنین عنوان می‌کند که از سیستم محرک خودروی مسابقه‌ای " TS050 هیبریدی" و همچنین از جعبه دنده اتومات/ دستی ماشین‌های لمانز در این خودرو استفاده کرده است.
جزییات فنی اتومبیل از جمله پیشرانه درون سوز، موتورهای الکتریکی، ظرفیت باتری‌ها، گشتاور تولیدی، قدرت خروجی و یا حتی شتاب و سرعت اتومبیل محرمانه باقی مانده است، اما در مقابل کمپانی خودروسازی تویوتا از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات سخن می‌گوید که با استفاده از اهرم دنده، می‌توان درست همانند جعبه دنده‌های دستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برای بخش اتوماتیک گیربکس، شاهد نصب کلیدهای عملکردی بر روی کنسول مرکزی هستیم که با فشردن یک دکمه می‌توان وضعیت جعبه دنده را تغییر داد، اما اگر می‌خواهید که خودتان حین رانندگی دنده را عوض کنید تا حس ماشین‌های اسپرت به شما دست دهد، بر روی کنسول مرکزی یک کلید با حرف قرمز رنگ M مشخص شده است که جعبه دنده را از حالت اتوماتیک خارج کرده و آن را به حالت دستی در می‌آورد که پس از اعمال تغییرات، می‌توانید به صورت دستی اقدام به تعویض دنده کنید.
یکی از ویژگی‌های جالب این گیربکس و سیستم انتقال قدرت اتومبیل، حذف پدال کلاچ حتی برای حالت دستی اتومبیل است که شما می‌توانید بدون فکر کردن به کلاچ، دنده اتومبیل را به صورت دستی تعویض کنید که می‌تواند ویژگی منحصربه فرد این اتومبیل به شمار آید.